AkzoNobel bevestigt verkoop van verfwinkels in Duitsland

In navolging op de aankondiging in juni heeft AkzoNobel overeenstemming bereikt over de verkoop van 67 van de 72 verfwinkels voor decoratieve verven in Duitsland aan vijf onafhankelijke distributeurs voor groothandels. Er werden geen financiële gegevens vrijgegeven.

Met deze transacties zullen alle betrokken bedrijfseigendommen en medewerkers over gaan naar de nieuwe eigenaren. Naar verwachting is de afronding van de transacties gereed aan het einde van het eerste kwartaal van 2014. Van de vijf resterende winkels worden er drie gesloten. De verkoop van de twee andere winkels wordt naar verwachting aan het einde van deze maand afgerond.

AkzoNobel zal tevens strategische samenwerkingsverbanden aangaan met de vijf distributeurs. Hierbij worden contracten afgesloten waarbij de onderneming de levering van verf zal blijven voortzetten. Schlau Hammer, MEG Rhein Ruhr, MEG Paderborn, MEG West en Weigel zullen de nieuwe eigenaren zijn.

De verkoop van de 67 verfwinkels maakt deel uit van AkzoNobel’s wereldwijde streven naar operational excellence. In Duitsland is de kern van onze plannen om de organisatie winstgevender en effectiever te maken door ons volledig te richten op de wensen van de klanten. En daarbij tevens te focusen op het ontwikkelen en de marketing van de belangrijkste merken.