AkzoNobel CEO Ton Büchner legt tijdelijk zijn werkzaamheden neer

De Raad van Commissarissen van AkzoNobel heeft vandaag bekend gemaakt dat CEO Ton Büchner om medische redenen tijdelijk zijn werkzaamheden heeft neergelegd. Deze beslissing is genomen op medisch advies, nadat de diagnose ‘tijdelijke vermoeidheid’ was gesteld. Naar verwachting zal Ton Büchner in staat zijn in de eerste helft van oktober zijn werkzaamheden te hervatten.

CFO Keith Nichols zal op verzoek van de Raad van Commissarissen intussen voor de coördinatie zorgen en als eerste aanspreekpunt van het Executive Committee fungeren. Antony Burgmans zal als lid van de Raad van Commissarissen Keith en het Executive Committee adviseren en ondersteunen.

“Ik ben erg geschrokken van het nieuws over Ton en we hopen allemaal hem snel weer aan het werk te zien”, zei Karel Vuursteen, Voorzitter van de Raad van Commissarissen. “Intussen hebben we gelukkig een zeer ervaren Executive Committee en zij zullen, met Keith, zorgen voor sterk leiderschap totdat Ton terug is.”

De onderneming publiceert de cijfers over het derde kwartaal op 18 oktober. De investeerdersvergadering die gepland was voor 22 oktober, wordt tot nader datum uitgesteld.