AkzoNobel sluit overeenkomst met Mercedes-Benz China als voorkeursleverancier

AkzoNobel is de aanbevolen leverancier geworden van de autoreparatielakken voor Mercedes-Benz China, het toonaangevende luxe automerk van China.

De overeenkomst, die voort vloeit uit een uitgebreide analyse en tests van AkzoNobelproducten en bedrijfsprocessen, betekent dat het bedrijf nu een gecertificeerde leverancier van autoreparatielakken is geworden voor meer dan 50 autobedrijven in China in de afgelopen 20 jaar.

“Het feit dat wij de aanbevolen leverancier van autoreparatielakken voor Mercedes-Benz China zijn geworden, getuigt van een enorme waardering van onze producten, kleurexpertise, digitale tools en innovatieve diensten,” zegt Keith Malik, Key Account Manager voor AkzoNobels Vehicle Refinishes en Automotive business.

AkzoNobel seals recommended supplier agreement with Mercedes-Benz China

“De automotive aftermarket in China bloeit en zowel autoreparatiezaken als autobezitters verwachten snellere en betere service tegen scherpere prijzen. Door samen te werken met Mercedes-Benz kunnen wij de lat hoger legen voor de diensten in de automotive aftermarket en zo de beste service bieden.”

Het is niet de eerste keer dat AkzoNobel producten en diensten heeft geleverd aan Mercedes-Benz. In2014 ging het bedrijf een overeenkomst aan met Daimler AG voor autolakreparatie. Als onderdeel van de overeenkomst werd AkzoNobel één van de gecertificeerde leveranciers van wereldwijde dealers en carrosseriebedrijven, inclusief de personen- en bedrijfsvoertuigen van Mercedes-Benz en het Smart-merk.

Naast het leveren van het gerenommeerde Sikkens-merk, biedt AkzoNobel autofabrikanten een breed scala aan digitale oplossingen. Dit omvat de geheel nieuwe handheld Automatchic Vision spectrophotometer. Het precieze color-matching apparaat helpt autowerkplaatsen om de operationele prestatie te verbeteren en de wachttijden voor autobezitters aanzienlijk te verminderen.

Het bedrijf biedt ook een intelligent systeem dat helpt om de efficiëntie en kwaliteit van het beheer van reparatiewerkplaatsen te vergroten. Dit wordt bereikt door intuïtief en nauwkeurig het gehele overspuitproces te volgen en te beheren via één enkele interface. Een andere innovatie, bekend als E-zyrefinish, biedt end-to-end services, waaronder data-analyse, orderverwerking, magazijnbeheer en transport, waardoor de kosten voor klanten worden verlaagd terwijl hun productiviteit wordt verhoogd.

AkzoNobel heeft momenteel ongeveer 6.000 werknemers in China.

Contact for this publication

Contact for other questions