CEO Ton Büchner keert terug bij AkzoNobel

De Raad van Commissarissen van AkzoNobel is zeer verheugd te kunnen mededelen dat CEO Ton Büchner op vrijdag 7 december na zijn volledig herstel het werk weer oppakt.

“De Raad van Commissarissen en het Executive Committee heten Ton van harte welkom terug op kantoor. Het is uiteraard een zware tijd geweest voor ons allen, maar nu Ton terug is, kan hij weer gewoon aan de slag om de onderneming verder vooruit te brengen,” aldus Karel Vuursteen, voorzitter van de Raad van Commissarissen.

Ton Büchner’s commentaar: “Ik ben bijzonder verheugd dat ik weer naar mijn post kan terugkeren. Ik ben ook het team dankbaar dat tijdens mijn afwezigheid alle taken voor AkzoNobel uitstekend heeft waargenomen. AkzoNobel gaat een grote toekomst tegemoet en ik zie er naar uit om onze plannen tot verdere verbetering van de resultaten toe te lichten.”

AkzoNobel organiseert een telefonische conferentie voor analisten en media op vrijdag 14 december. Commissaris Antony Burgmans en CEO Ton Büchner zullen daar vragen beantwoorden met betrekking tot deze bekendmaking.

Op 20 februari 2013 zal AkzoNobel de 4e kwartaal- en jaarcijfers over 2012 bekend maken. Ton Büchner zal dan ook de toelichting op de strategie geven die stond gepland voor 22 oktober jongstleden.