David Allen – nieuw hoofd Integrated Supply Chain bij AkzoNobel

AkzoNobel maakte vandaag bekend dat David Allen benoemd is tot hoofd Integrated Supply Chain van de onderneming. Hij zal zijn werkzaamheden op 1 oktober 2013 starten.

Allen werkte voorheen bij de China National Bluestar Group, waar hij sinds 2009 de functie van Chief Operating Officer bekleedde. Voor Bluestar was hij bij General Electric en Sabic werkzaam in diverse functies op het gebied van operationele activiteiten, productie en logistiek. David Allen rapporteert rechtstreeks aan CEO Ton Büchner.

“Het doet ons veel genoegen om iemand van het kaliber van David te kunnen benoemen”, aldus Ton Büchner, CEO van AkzoNobel. “Hij beschikt over ruime ervaring op het gebied van productie, logistiek en operationele activiteiten die hij heeft opgedaan in Europa, de Verenigde Staten, Asia Pacific en China.”

“David heeft een brede ervaring in onze industrieën en een sterke reputatie in het verbeteren van operationele prestaties. Deze eigenschappen zijn een waardevolle aanvulling op ons team bij de verdere uitvoering van onze strategie”.

Allen voegde hier aan toe: “Ik verheug me erop om bij AkzoNobel te gaan werken – een internationale onderneming met een sterke traditie in productie en distributie en met leidende marktposities over de hele wereld. Ik kijk uit naar de samenwerking met de verschillende bedrijfsonderdelen en het management om hen te helpen de strategische ambities van de onderneming te verwezenlijken”.