Akzo Nobel rondt doorverkoop aan Henkel af

Amsterdam, 3 april 2008 — Akzo Nobel N.V. heeft vandaag de doorverkoop aan Henkel KGaA van de onderdelen Adhesives en Electronic Materials van de Voormalige ICI-activiteit National Starch afgerond voor een bedrag van GBP 2,7 miljard (EUR 4 miljard) in contanten.

De overeenkomst met Henkel voor de doorverkoop van de twee onderdelen werd door Akzo Nobel aangekondigd toen de onderneming in augustus 2007 het bod op de ICI Group bekend maakte. Voorwaarde voor de transactie was dat het aanbevolen bod van Akzo Nobel afgerond zou zijn en dat de desbetreffende mededingingsinstanties het goed zouden keuren. Aan beide voorwaarden is nu voldaan.

“Ik ben blij dat de verkoop zo snel is afgerond, slechts drie maanden na de acquisitie van ICI, en we hebben er alle vertrouwen in dat Henkel de ontwikkeling van deze sterke activiteiten voort zal zetten. De doorverkoop stelt Akzo Nobel in staat zich te richten op haar kernactiviteiten,” aldus Hans Wijers, CEO van Akzo Nobel. “We maken goede voortgang met de integratie van de ICI- en de Akzo Nobel-organisatie.”

Tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, welke op 22 april 2008 gehouden wordt, zal Akzo Nobel een update geven over de integratie. Wijers voegde er nog aan toe: “We zullen het tempo erin houden, de positieve energie vasthouden, en de uitgebreide groep uitbouwen tot een van de leidende en meest gerespecteerde industriële ondernemingen van de wereld.”