AkzoNobel helpt basiliek La Sagrada Familia te beschermen

Barcelona’s iconische Basílica i Temple Expiatori de la Sagrada Família krijgt bescherming van AkzoNobel’s Interpon poedercoatings. De bouw van de basiliek begon al in 1882 en het belangrijke UNESCO werelderfgoed wordt naar verwachting pas in 2026 afgerond.

“Als een bijna 400 jaar oud bedrijf zijn we heel gedreven om het erfgoed van onze steden te helpen beschermen”, zegt manager John Wolff. “We vinden het een hele eer om betrokken te zijn bij zo’n belangrijk gebouw.” De Sagrada Familia is een ontwerp van architect Gaudi en trekt circa drie miljoen bezoekers per jaar. De poedercoatings van AkzoNobel worden zowel binnen als op de balkons van de beeldbepalende hoge torens toegepast.

“In dit prestigieuze project kunnen we laten zien hoe belangrijk we het vinden om stedelijk erfgoed te beschermen en steden in de hele wereld levendiger en spannender te maken”, aldus Jose Luis Camargo die verantwoordelijk is voor de poedercoatings op het Iberische schiereiland. “We begrijpen hoe belangrijk de balans is tussen oud en nieuw in het gebruik van duurzame oplossingen en technologie. Met die kennis en deskundigheid kunnen we historische gebouwen beschermen en tegelijk hun onschatbare waarde behouden.”

Bij AkzoNobel hebben we mooie voorbeelden van wat we bijdragen aan steden, aan samenlevingen in de hele wereld. Samen vertellen die onder de noemer #HumanCities een meeslepend verhaal. De Poedercoatings van AkzoNobel zijn te vinden op allerlei beeldbepalende gebouwen in de wereld, zoals de Tower Bridge en de Shard in London, , Burj el Arab in de Verenigde Arabische Emiraten en de Petronas Twin Towers in Maleisië, de Shanghai Toren in China en het Nederlandse Rijksmuseum.