AkzoNobel nieuwe hoofdsponsor Kinderdijk

Sikkens biedt molengebied essentiële bescherming en kleur.

AkzoNobel Decorative Coatings ondersteunt de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk (Swek) de komende drie jaar. Sikkens levert de verf en toebehoren die worden gebruikt voor het onderhoud van de molens van Kinderdijk. Sikkens is onderdeel van AkzoNobel en heeft een voortrekkersrol op het vlak van innovatie, technische hoogstandjes en kleurexpertise. Het bedrijf is al meer dan 220 jaar geleden opgericht en heeft een lange (Nederlandse) historie. De molens van Kinderdijk zijn slechts vijftig jaar ouder.

‘Wij zijn heel enthousiast over deze samenwerking met Swek omdat hier verschillende zaken bijeen komen waar wij als AkzoNobel en Sikkens voor staan’ zegt Dave Koppelaar, Sales Director AkzoNobel. ‘Beide merken, Swek en Sikkens staan voor historie en erfgoed. Sikkens heeft de producten om dit prachtige erfgoed voor toekomstige generaties te behouden in de juiste kleuren.‘

Directeur Cees van der Vlist van Swek is blij met de steun van AkzoNobel: Dit is een schoolvoorbeeld van een win-win situatie. Kinderdijk krijgt ondersteuning van een bedrijf dat ons kan gebruiken als uithangbord van wederzijdse Nederlandse kwaliteit en authenticiteit.”

Sales-director Dave Koppelaar van AkzoNobel en Cees van der Vlist van de Swek ondertekenden op vrijdag 14 oktober een sponsorcontract bij de Museummolen Nederwaard. Daarmee is AkzoNobel de vijfde hoofdsponsor van Unesco Werelderfgoed Kinderdijk.

De Swek is bezig met een succesvolle sponsorcampagne die gericht is op de verbetering van het entreegebied. De campagne moet leiden tot naar een bezoekbeleving op een werelderfgoedwaardig niveau. De campagne is gericht op de verbetering van de entree van het gebied wat leidt tot een betere bezoekerservaring opwerelderfgoedniveau.