AkzoNobel organiseert Tomorrow's Answers Today Postercompetitie voor jonge onderzoekers

Bèta studenten kunnen € 1.000 en een stageplaats winnen in de AkzoNobel Tomorrow's Answers Today postercompetitie. Het concern wil hiermee de aandacht van de volgende generatie onderzoekers in Nederland richten op het belang van chemie, chemische technologie en materiaalwetenschap als drijvende kracht achter duurzame innovaties.

Aan de competitie kan individueel worden deelgenomen of door teams van maximaal drie onderzoekers, die op dit moment in Nederland studeren voor een Masters of PhD in de chemie, chemische technologie en materiaalwetenschap.

Het is de bedoeling dat deelnemers ideeën voorleggen die hun inzichten weergeven over wereldwijde trends en technologische ontwikkelingen binnen de chemische en materiaalwetenschappen in de komende 10 jaar, die tot spannende innovatieve producten zullen leiden en ertoe zullen bijdragen deze trends te realiseren.

Een jury zal de vijf beste ideeën kiezen, die het meeste inzicht in toekomstige trends bieden en de meest vindingrijke en realistische antwoorden. De finalisten zullen worden uitgenodigd deze ideeën als posters te presenteren voor een publiek van leidende academici, zakenlieden en leden van de wetenschappelijke en zakelijke pers tijdens de uitreiking van de AkzoNobel Science Award in november 2012. Uit de vijf posterpresentaties wordt de uiteindelijke winnaar gekozen.

Alle deelnemers krijgen een cadeau en voor de vijf finalisten zijn er prijzen, met een speciale prijs van € 1.000 en een stageplaats in een AkzoNobel R&D laboratorium voor de uiteindelijke winnaar.

Er is informatiemateriaal gestuurd naar 200 professoren die verbonden zijn aan Nederlandse universiteiten en aan 15 Nederlandse studentenverenigingen. De einddatum voor deelname aan de competitie via de website is 30 juni 2012.