AkzoNobel schildert 180.000 m2 van het kleurrijke Yunnan Happy World-pretpark in China

Yunnan Happy World, het kleurrijke pretpark in het zuidwesten van China, is officieel geopend voor het publiek in Kunming, in de provincie Yunnan. Het pretpark, het eerste in de regio, heeft samengewerkt met AkzoNobels Dulux Pro om alle ongeveer 180.000 vierkante meter aan attracties en faciliteiten te schilderen in 80 verschillende kleuren.

Het schilderen van een pretpark is een complexe onderneming. Voortdurende blootstelling aan de elementen en bezoekers betekent dat de verf bestand moet zijn tegen erosie. Professionele kunstenaars moesten kleuren en structuren creëren die leken op steen, hout en dierenhuid - dus de verf moest ook matte, glanzende en andere bijzondere structuren hebben om diverse effecten te kunnen produceren.

AkzoNobel paints all 180,000 m2 of China’s Colorful Yunnan Happy World theme park

“Amusementsparken floreren in China. AkzoNobel, samen met haar verfmerk Dulux Pro, behoren tot de weinige leveranciers die complete en perfect op maat gemaakte verfoplossingen en -services voor dergelijke complexe projecten kunnen leveren", aldus Dr. Lin Liangqi, directeur van AkzoNobel China. "Wij leveren onze klanten levendige kleuren en grondige bescherming en ook klantenservice en technisch advies. We vinden het geweldig om samen met onze klanten authentieke en unieke ervaringen voor bezoekers te creëren."

Experts van AkzoNobel zorgden voor een volledige productselectie en gaven technisch advies aan het park om optimale kleurprestaties en blijvende bescherming te garanderen. Dankzij hun expertise werd het aantal benodigde kleuren teruggebracht van 160 naar 80, terwijl nog steeds het gewenste effect en beschermingsniveau bereikt werden, waardoor de complexiteit van de order werd verminderd en de klant kosten heeft kunnen besparen tijdens de bouw.

Vanwege het enorme volume en de urgente vraag naar specifieke producten volgde een speciaal Dulux Pro-team het gehele proces. Op deze manier kon het team maximale efficiëntie bereiken en een leveringstermijn realiseren van slechts 50 dagen; een verlaging van meer dan 50% van de distributiecyclus.

Producten en expertise zijn gebruikt voor bekende constructies overal ter wereld, zoals de London Eye in het Verenigd Koninkrijk, de Sydney Harbour Bridge in Australië en de Brooklyn Bridge en de New York Times Building in de Verenigde Staten.

Contact for this publication

Contact for other questions