AkzoNobel versterkt haar positie als wereldwijd leider in duurzaamheid

AkzoNobel is opnieuw erkend als één van de industriële leiders op de prestigieuze Dow Jones Sustainability World Indexes (DJSI). Dit reflecteert de betrokkenheid van de onderneming om haar duurzame prestaties te verbeteren.

De meest recente publicatie op 3 september 2009, toont dat AkzoNobel een tweede positie inneemt in de chemie sector met een score van 87 procent, twee procent achter DSM op de eerste plaats. In 2007 voerde AkzoNobel de lijst aan.

“De waarde die wij hechten aan onze DJSI classificatie is stevig gevestigd en is een welkome erkenning voor onze inspanningen”, aldus CEO Hans Wijers. “Onze motivatie komt niet voort uit het streven om nummer één te zijn of prijzen te winnen. Duurzaam ondernemen is essentieel voor onze economische toekomst en het succes van onze klanten. Dus blijven we streven naar uitmuntendheid en voortdurende verbetering om in onze sector een vooraanstaande leverancier te zijn van duurzame oplossingen.”

Na vijf jaar op de DJSI, heeft AkzoNobel systematisch haar betrokkenheid bij duurzaamheid versterkt. Dit werd eind vorig jaar benadrukt toen 50 procent van de lange termijn bonusregeling voor alle executives direct werd gekoppeld aan de classificatie van de onderneming op de DJSI index. Andere ontwikkelingen zijn de introductie van een cradle-to-gate koolstofuitstoot verminderingsprogramma voor de hele onderneming en de integratie van de verslaglegging over duurzaamheid in het financiële jaarverslag 2008.

De DJSI World Index, die telt als een van ‘s werelds belangrijkste duurzaamheidindexen op basis van sociale, economische en milieuprestaties, inclusief toekomstgerichte indicatoren, is een benchmark voor de duurzaamheidprestaties van toonaangevende ondernemingen.

* Dit persbericht is een vertaling van de originele Engelse versie. Aan de vertaling kunnen geen rechten worden ontleend.