AkzoNobel voltooit de verkoop van National Starch

AkzoNobel heeft vandaag de verkoop afgerond van National Starch aan Corn Products International voor een bedrag van $1,3 miljard. De transactie was aangekondigd op 21 juni 2010.

National Starch werd in 2008 door AkzoNobel overgenomen als onderdeel van de aankoop van ICI, maar het onderdeel bleek onvoldoende toegevoegde waarde te hebben voor het getransformeerde AkzoNobel.

“Het doet me genoegen dat we voor deze activiteit een zeer gerespecteerde nieuwe eigenaar hebben gevonden. Nu kunnen we onze energie en aandacht volledig richten op onze strategische groeiambities, zoals we eerder deze week bekendmaakten”, aldus Hans Wijers, CEO van AkzoNobel.

Corn Products International, met het hoofdkantoor in Westchester, Illinois in de Verenigde Staten, is wereldwijd een van de grootste leveranciers op het gebied van hoogwaardige ingrediënten voor voedingsmiddelen, industriële producten die via ‘wet milling’ zijn verkregen en het verwerken van zetmeelbevattende producten.