Nieuwe bus voor Circus Poehaa

Het Arnhemse Circus Poehaa heeft een grote wens in vervulling zien gaan: een eigen bestelbus om in en rond Arnhem te gebruiken. De bus werd aangeboden bij de start van een speciale werkdag voor zo’n 60 werknemers van AkzoNobel in Arnhem. Zij gingen vrijwillig aan de slag voor het circus en gaven het onderkomen van Poehaa in het oude postkantoor in het Arnhemse Spijkerkwartier een flinke opknapbeurt.

De AkzoNobel-groep heeft samen met Circus Poehaa een lijst gemaakt van wat er aangepakt zal worden door 9 teams. De team captains zijn onlangs bij Poehaa op bezoek geweest om het werk in kaart te brengen en een plan te maken voor de uitvoering. Elk team bestaat uit 4 tot 8 mensen, elk met hun eigen specialiteit.

Op de nieuwe bus staat onder meer het motto van Circus Poehaa: Waarom is de wereld niet één grote circustent, met clowns in alle kleuren? Het geeft niet wie je bent!‟

De circustheaterschool in het Arnhemse Spijkerkwartier is een begrip in Arnhem en Gelderland. De artiesten zijn te zien bij vele evenementen in Arnhem en daarbuiten: de Theateravenue en Park Open op de Ronde Weide in Sonsbeek, Festival BuitenGewoon in Doetinchem, Het Rijnfestijn, De Sinterklaasintocht, 5-mei vieringen in Arnhem en Wageningen en vele andere festivals. Daarnaast zijn er veel projecten in onderwijs en educatie, zoals bijvoorbeeld het Streetcircus. Daarin kunnen kinderen uit Arnhemse scholen kennismaken met circustechnieken, breakdance, streetdance, beatbox, hiphop en rap, waveboarden en nog veel meer. De kinderen komen van de scholen uit de wijk.

De circa 60 collega‟s die zich vrijwillig op Circus Poehaa storten, werken normaal samen op de afdeling Information Management. Vanuit de Arnhemse vestiging leveren zij ondersteuning aan AkzoNobel vestigingen in de hele wereld. AkzoNobel heeft een wereldwijd Community Program dat werknemers ondersteunt bij hun vrijwilligerswerk. In Arnhem zijn eerder activiteiten ontplooid voor Het Dorp, de LeukOmteLeren Weekendschool en Resto VanHarte.