Samenwerking AkzoNobel en Siemens voor coating Duitse energiecentrale

AkzoNobel werkt samen met de internationale technologiegigant Siemens aan de levering van coatings en corrosiebescherming voor de uitbreiding van een grote energiecentrale in Düsseldorf.

Als leverancier van gecombineerde elektriciteits- en warmteproductiecentrales is Siemens verantwoordelijk voor de leveren van de techniek, inkoop en constructie voor het nieuwe Fortuna Block van de energiecentrale Lausward, die in 2016 in bedrijf wordt genomen. AkzoNobel levert duizenden liters hoogwaardige International® coatings voor de staalconstructies en pijpleidingen van de centrale.

“Wij verheugen ons op de samenwerking met een van 's werelds grootste energiebedrijven”, aldus Gerard de Vries, Business Director Protective Coatings Noord Europa van AkzoNobel. “We zijn erg trots dat we de corrosiewerende coatings en afwerkcoatings voor deze nieuwe ultramoderne faciliteit mogen leveren en we verheugen ons op een verdere bijdrage aan de bescherming van deze belangrijke installaties.”

Mario Leitsch, Project Engineer bij Siemens voegde hieraan toe: “Om onze installaties te beschermen tegen corrosie gebruiken we alleen coatingproducten en -systemen van de hoogste kwaliteit. Wij zijn zeer tevreden met de kwaliteit en doorlopende ondersteuning van AkzoNobel.”

De centrale gaat diverse records vestigen op het gebied van geleverd vermogen en efficiëntie en is onder meer de grootste enkelvoudige gecombineerde elektriciteits- en warmtecentrale met gasturbines met de grootste netto energieomzetting. De centrale heeft ook een glazen gevelpartij, ontworpen door het Duitse architectenbureau Kadawittfeldarchitektur, die de traditionele elektriciteitscentrale een modern en esthetisch aanzien geeft.

Mauricio Bannwart, Managing Director Protective Coatings van AkzoNobel: “Deze deal draagt bij aan ons wereldwijde track record voor de levering van beschermende coatings aan de olie-, gas- en kolenindustrie. In nauwe samenwerking met klanten zoals Siemens helpen onze ervaren medewerkers bij specificaties, grensoverschrijdende projectcoördinatie en technische ondersteuning op locatie.”