Spoel verf nooit door de gootsteen.

Verf hoort niet in het riool en is belastend voor het milieu. Ook geen watergedragen verf! Spoel daarom nooit verf door de gootsteen, ook niet bij het reinigen van je kwast.

Bedrijven die rioolwater zuiveren moeten steeds meer moeite doen om vervuiling te verwijderen. Wist je dat een klein deel van het verfspoelwater alsnog in het oppervlaktewater terecht kan komen, zoals in onze meren en rivieren? Ga dus verantwoord om met verf. Maak daarom je kwast schoon in een potje met water en breng dit afvalwater naar het chemisch afval, of laat je verfafvalwater drogen op een krant. Want uitgedroogde verfresten mogen wél in de grijze container. Meer tips?

*‘Spoel verf nooit door de gootsteen’ is een gezamenlijk initiatief van verfproducenten, bouwmarkten en brancheorganisaties.

Partnerschap met Stichting Werelderfgoed Kinderdijk met 6 jaar verlengd

AkzoNobel en het merk Sikkens hebben met Stichting Werelderfgoed Kinderdijk een nieuwe zesjarige samenwerking ondertekend. De samenwerking met Stichting Werelderfgoed Kinderdijk omvat de technische expertise en het gebruik van de innovatieve coatings van Sikkens om de windmolens in hun oorspronkelijke kleuren te herstellen én te behouden. Om zo de iconische 18e-eeuwse windmolens in Kinderdijk, Nederland, nog vele jaren te behouden.

Fetching the data, please wait...