AkzoNobel kondigt nieuwe structuur Executive Committee aan

AkzoNobel kondigt vandaag een nieuwe structuur voor haar Executive Committee aan. Deze verandering is erop gericht om de operationele prestaties te blijven verbeteren, meer klantgericht te kunnen opereren en om de snelheid en het bestaande momentum in de organisatie te waarborgen.

In de nieuwe Executive Committee zullen de volgende functies gelijk blijven:

• Chief Executive Officer (Thierry Vanlancker)
  • Chief Financial Officer (Maëlys Castella)
  • General Counsel (Sven Dumoulin)
  • Chief Human Resources Officer (Marten Booisma)

Veranderingen in de Executive Committee volgend uit de nieuwe structuur:

• Chief Operating Officer (Ruud Joosten, voorheen verantwoordelijk voor Decorative Paints)
  • Integrated Supply Chain Leader (David Allen, treedt toe tot de Executive Committee)
  • Daarbij keert Werner Fuhrmann terug bij AkzoNobel als hoofd van Specialty Chemicals

Ruud Joosten is per direct benoemd tot Chief Operating Officer (COO) Paints & Coatings. De COO zal de bedrijfsonderdelen Performance Coatings en Decorative Paints leiden in nauwe samenwerking met CEO ThierryVanlancker. Hij wordt verantwoordelijk voor het versnellen van groei, de uitvoering van de bedrijfsstrategie en voor de prestaties met betrekking tot het behalen van de afgesproken doelen.

Daarnaast valt de directe verantwoordelijkheid voor de operationele activiteiten van Paints & Coatings – waaronder alle productie, supply chain en logistiek, site management, health & safety (HSE&S) en inkoop vanaf nu onder de verantwoordelijkheid van de Integrated Supply Chain Leader, David Allen.

Thierry Vanlancker, CEO:

“Wij richten ons op het uitbouwen van de succesvolle basis van operationale uitmuntendheid die AkzoNobel heeft gelegd gedurende de laatste jaren. Met Ruud Joosten als onze nieuwe COO en met David Allen als Integrated Supply Chain Leader zal deze Executive Committee sneller zijn in het ontwikkelen van geïntegreerde bedrijfsplannen en vlugger tot besluiten kunnen komen. Het zorgt daarnaast voor de optimale afstemming tussen de behoeften van het bedrijf enerzijds en de operationele en supply chain prestaties anderzijds. Binnenkort zal een nieuw hoofd van Specialty Chemicals worden benoemd.”

“Daarnaast ik ben verheugd om Werner Fuhrmann te verwelkomen bij zijn terugkeer als hoofd van Specialty Chemicals en om de afsplitsing te leiden. Zijn unieke kennis van het bedrijf en zijn ervaring in de industrie, na bijna 40 jaar bij AkzoNobel, inclusief het runnen van Specialty Chemicals vóór mijn eigen aantreden vorig jaar, maken van hem een ideale kandidaat om de splitsing te leiden. Het is geweldig om hem weer aan boord te hebben.”

De Raad van Commissarissen heeft de heer Vanlancker aangewezen als CEO/Voorzitter van de Raad van Bestuur, met volledige macht en authoriteit als lid van de Raad van Bestuur, overeenkomstig met de statuten van Akzo Nobel N.V. welke voorzien in een dergelijke aanwijzing tot de formele benoeming tot CEO door de aandeelhouders.

Contact for this publication

For media requests only